AKTUALNOŚCI

Poniedziałek 09.12.2024

liczba odwiedzin: 5076609

DZWONKI

0.      7:10 - 7:55

1.      8:00 - 8:45

2.      8:50 - 9:35

3.      9:40 - 10:25

4.     10:35 - 11:20

5.     11:30 - 12:15

6.     12:30 - 13:15

7.     13:20 - 14:05

8.     14:10 - 14:55

9.     15:00 - 15:45

10.   15:50 - 16:35

11.   16:40 - 17:25

12.   17:30 - 18:15

Galeria zdjęć

REKRUTACJA 2022/2023

REGULAMIN REKRUTACJI 2022/2023

Regulamin rekrutacji kandydatów do klas pierwszych

Technikum Gastronomicznego i Branżowej Szkoły I stopnia

na rok szkolny 2024/2025

 

Podstawa prawna 

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 2431 z późn. zm.)

 

 Kandydaci składają dokumenty do klas pierwszych:

  1. Technikum Gastronomicznego
  2.  Branżowej Szkoły I stopnia nr 5

 

 

 

W  roku  szkolnym 2024/2025  szkoła  bierze  udział  w  rekrutacji  elektronicznej i  uczeń  poddaje  się  jej wynikom.                           

I.        Kryteria rekrutacji.

  1. W celu przeprowadzenia rekrutacji do klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej, Dyrektor Szkoły  powołał Szkolną Komisję Rekrutacyjną, wyznaczył przewodniczącego, który określił  zadania członków komisji.

 

  1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy:

- opracowanie szkolnego regulaminu rekrutacji,

- sporządzenie informacji o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego,

- sporządzenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych,

- podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych,

- sporządzenie protokołu z przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego.

 

  1. Regulamin rekrutacji umieszczony jest na tablicy ogłoszeń w miejscu dostępnym dla zainteresowanych oraz na stronie internetowej szkoły.

 

  1. Kryteria rekrutacji, zawierają :

·         wykaz punktowanych przedmiotów ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej,

·         sposób przyjmowania uczniów zwolnionych ze zdawania egzaminu ósmoklasisty,

·         tryb odwołania się od decyzji Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej do Dyrektora Szkoły.

 

 

INFORMACJE  SZCZEGÓŁOWE

 

 

 1.  Warunkiem przyjęcia do klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej jest ukończenie szkoły podstawowej.

 2. Kandydat do klasy pierwszej dokonuje rejestracji elektronicznej na stronie   slaskie.edu.pl.

                                      

     Kandydat po wypełnieniu wniosku o przyjęcie do klasy pierwszej drukuje wniosek z systemu i podpisany  przez kandydata oraz co najmniej jednego rodzica / prawnego opiekuna  dostarcza do sekretariatu szkoły - tylko - pierwszego wyboru w dniach od 13 maja 2024 r. do 17 czerwca 2024 r.  do godz. 15.00 (termin uzupełniający  - od 22 lipca 2024 r. do 25 lipca 2024 r. do godz. 15.00)

 

 

     W obrębie jednej szkoły kandydat ma możliwość wyboru dowolnej liczby oddziałów. 

 

 3.  Od 1 września 2024 roku w Zespole Szkół Gastronomiczno - Usługowych,  tworzy się następujące klasy:

 

1)      Technikum Gastronomiczne  –   klas w systemie 5-letnim w zawodach:

 

a)      technik hotelarstwa                                                         – 1/2 klasy

b)      technik żywienia i usług gastronomicznych                   – cała klasa

c)      technik usług kelnerskich                                                – 1/2 klasy

 

2)      Branżowa Szkoła I stopnia nr 1 – 1 klasa w systemie 3-letnim   w zawodach:

 

a)      kucharz                                                   – 1/2 klasy

b)      cukiernik                                                 – 1/2 klasy

c)      magazynier-logistyk                               – 1/3 klasy

d)     kelner                                                      – 1/3 klasy

e)      pracownik obsługi hotelowej                 – 1/3 klasy

 

             

4. Dokumenty kandydata składane do komisji rekrutacyjnej powinny zawierać:

 

a)      świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty,

 

b)      dwie fotografie (opisane: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, nr PESEL), 

c)      kartę zdrowia ,

d)     zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie zgodnie z ustawą z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy (Dz. U. z 2018 r. poz.1155, 1696, 2245),

e)      Kwestionariusz osobowy z pisemną zgodę:

- na przetwarzanie danych osobowych, niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji oraz czasu nauki w szkole – zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,

 - oświadczenie o woli uczęszczania na lekcję religii lub/i etyki,

-  oświadczenie o udziale w zajęciach z wychowania do życia w rodzinie,

-  na przetwarzanie danych osobowych w dzienniku elektronicznym,

f)       osoby posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający  w publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej w przypadku kandydatów niepełnosprawnych, powinny dołączyć  ww. orzeczenie do składanych dokumentów.

5.  O przyjęciu kandydata do klasy pierwszej decyduje łączna liczba punktów uzyskanych za:

  • egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej,
  • oceny ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej z języka polskiego, matematyki, języka obcego nowożytnego i jednych wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
  • osiągnięcia ucznia:

a.       ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem,

b.      szczególne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej. 

6. Wyniki egzaminu ósmoklasisty wyrażone w skali procentowej z języka polskiego i matematyki mnoży się przez 0,35, a języka obcego nowożytnego mnoży się przez 0,3.

7. Oceny ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej przelicza się na punkty następująco:  

- celujący           - 18 pkt.

- bardzo dobry   - 17 pkt.

- dobry               - 14 pkt.

- dostateczny    -   8 pkt.

- dopuszczający -   2 pkt.

8. Kandydatom zwolnionym z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty, przelicza się na  punkty oceny z języka polskiego, matematyki, języka obcego nowożytnego wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przy czym za uzyskanie z:

         a) języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:

- celującym - przyznaje się po 35 punktów,

- bardzo dobrym - przyznaje się po 30 punktów,

                        - dobrym - przyznaje się po 25 punktów,

- dostatecznym - przyznaje się po 15 punktów,

- dopuszczającym - przyznaje się po 10 punktów;

 

b) języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:

- celującym - przyznaje się po 30 punktów,

- bardzo dobrym - przyznaje się 25 punktów,

- dobrym - przyznaje się po 20 punktów,

- dostatecznym - przyznaje się 10 punktów,

- dopuszczającym - przyznaje się 5 punktów.

9.  Za szczególne osiągnięcia, o których mowa w pkt. 5 i 6  można otrzymać:

a) za ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem: 7 punktów,

b) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:

- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego                                               – przyznaje się 10 punktów,

- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się  7 punktów,

- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się  5 punktów;

c) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym albo ogólnopolskim, przeprowadzanym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie  art. 22 ust. 6  ustawy o systemie oświaty:

- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego                         - przyznaje się 10 punktów,

- tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego       - przyznaje się   7 punktów,

- tytułu finalisty  konkursu interdyscyplinarnego     - przyznaje się   5 punktów;

d) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:

-  dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego   – przyznaje się 10 punktów,

- dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego                                                                                                                          – przyznaje się 7 punktów,

- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego                                                                                                                          – przyznaje się 5 punktów,

- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego                                                 – przyznaje się 7 punktów,

- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,

- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;

 

e) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy o systemie oświaty:

- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego    - przyznaje się 10 punktów,

- dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu interdyscyplinarnego- przyznaje się 7 punktów,

- tytułu finalisty konkursu z przedmiotowego                                    - przyznaje się 7 punktów,

- tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego                                - przyznaje się 5 punktów,

10. Za szczególne osiągnięcia wpisane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej uzyskane w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt. 9, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły:

     a) na szczeblu:

-  międzynarodowym - 4 punkty

-  krajowym               - 3 punkty

-  wojewódzkim         - 2 punkty

-  powiatowym          - 1 punkt 

 

b) osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu  -3 punkty

 

11. Jeżeli kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymieniane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.  

                                                                                                                 

12. Punktowanymi przedmiotami ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej są:

  1. do technikum  w zawodzie: technik hotelarstwa, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik usług kelnerskich

- język polski, matematyka, język obcy nowożytny i max (biologia, geografia)

2. do branżowej szkoły I stopnia w zawodach: kucharz, kelner, cukiernik, magazynier-logistyk, pracownik obsługi hotelowej :

     - język polski, matematyka, język obcy nowożytny i max( biologia, geografia)

 

13. Kandydaci do szkoły ponadpodstawowej, którzy ukończyli szkołę za granicą, równorzędną polskiej publicznej szkole podstawowej, przyjmowani są do szkoły ponadpodstawowej na podstawie świadectwa (zaświadczenia) uzyskanego za granicą i ostatniego świadectwa szkolnego wydanego w Polsce, na podstawie sumy lat nauki szkolnej ucznia. Wymienieni kandydaci nie biorą udziału w scentralizowanej rekrutacji elektronicznej.

14.  Kandydaci, którzy ukończyli szkołę podstawową w latach wcześniejszych i podlegają obowiązkowi nauki, mogą uczestniczyć w rekrutacji na warunkach określonych w niniejszym regulaminie.

15. Kandydaci są przyjmowani do wybranego oddziału danego typu szkoły w kolejności zgodnej z sumą uzyskanych punktów za egzamin ósmoklasisty, za oceny na świadectwie oraz dodatkowe osiągnięcia, do wyczerpania planowanego limitu miejsc.

16.  Dla    oddziału    w   Technikum   Gastronomicznym   limit   przyjęć   wynosi   30   uczniów i Branżowej Szkole I Stopnia nr 5 - 30 uczniów.

17.  W przypadku braku miejsc w wybranym przez kandydata oddziale, może być on przyjęty do innego oddziału w miarę wolnych miejsc.

18.  Szkolna Komisja Rekrutacyjna sporządza:

     -    listę kandydatów uszeregowaną w kolejności alfabetycznej,

     -     informacje o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom                                     po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego,

     -  listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

     -    informację o wolnych miejscach i przekazuje informację kuratorowi oświaty

-     protokół postępowania rekrutacyjnego

 

 

T E R M I N Y   R E K R U T A C J I

 (technikum, branżowa szkoła I stopnia)

 

Od 13 maja 2024 r. do 17 czerwca 2024 r.  do godz. 15.00

 

- złożenie wniosku, w tym zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej  wraz z dokumentami  (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) termin uzupełniający - od 22 lipca 2024 r. do 25 lipca 2024 r.

 

 

Od  21 czerwca  2024 r. do 5 lipca 2024 r. do godz. 15.00

- uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły  podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty  oraz złożenie nowego wniosku, w tym zmiana przez kandydata wniosku o przyjęcie, z uwagi na zamianę szkół do których kandyduje

 

 Do 11 lipca 2024 r.

- weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych              w oświadczeniach (w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności) lub potwierdzających spełnienie kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym (w tym okoliczności zweryfikowanych przez prezydenta miasta wskazanych w oświadczeniach), termin uzupełniający - do 1 sierpnia 2024 r.

 

 

12  lipca 2024 r.

 

- podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych  (tablica ogłoszeń w budynku szkoły), termin uzupełniający 2 sierpnia 2024 r.

 

Od 13 maja  2024 r. do 16 lipca 2024 r.

 

- wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badania lekarskie kandydatowi z listy kandydatów zakwalifikowanych, który dokonał wyboru kształcenia w danym zawodzie, termin uzupełniający od 22 lipca 2024 r. do 6 sierpnia 2024 r.

 

 

 

Od 12 lipca 2024 r. do 18 lipca 2024 r. do godz. 15.00

 

- potwierdzenie woli przyjęcia  w postaci  przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, termin uzupełniający od 2 sierpnia 2024 r. do 8 sierpnia 2024 r. do godz. 15.00

 

 

 

 

 

 

19 lipca 2024 r. do godz. 14.00

 

- podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, termin uzupełniający 9 sierpnia 2024 r. do godz. 14:00

Listy przyjętych uczniów do Technikum Elektronicznego i Branżowej Szkoły I stopnia nr 1 zostaną wywieszone w budynku szkoły na tablicy ogłoszeń.

 

 19 lipca 2024 r.

 

- przekazanie przez komisję rekrutacyjną kuratorowi oświaty informacji o wolnych miejscach w szkole przez formularz na platformie informacji z dyrektorem szkoły (SOK) w celu udostępnienia ich na stronie internetowej kuratorium oświaty,  termin uzupełniający 9 sierpnia 2024 r.

 

 

 Do 22 lipca 2024 r.

 

- opublikowanie przez Śląskiego Kuratora Oświaty informacji o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych, termin uzupełniający do 12 sierpnia 2024 r.

 

 

 Do 23 lipca 2024 r.

 

- wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia, termin uzupełniający 14 sierpnia 2024 r.

 

do 3 dni od dnia wystąpienia o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia

 

- sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia.

 

do 3 dni od dnia otrzymania uzasadniania odmowy przyjęcia

 

-  wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

 

do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły

 

Dyrektor Szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

-Decyzję podjętą przez Dyrektora Szkoły uważa się za ostateczną.

            Kandydaci, którzy nie zostaną przyjęci do szkół w postępowaniu rekrutacyjnym / w postępowaniu uzupełniającym  na rok szkolny 2024/2025, będą przyjmowani do tych szkół na podstawie decyzji Dyrektora Szkoły.

 

            Niniejszy regulamin dostępny jest w Internecie pod adresem:  www.zsguchorzow.pl

.

Bliższe informacje można uzyskać również pod numerem tel. 32 24 11 725

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt

  • Zespół Szkół Gastronomiczno-Usługowych
    ul.Katowicka 64
    41-500 Chorzów
  • (32) 24 11 725

Kontakt

Warsztat Szkolny

ul. Powstańców 6a

41-500 Chorzów


tel. (32) 24 11 075

Mapa

Poniedziałek 09.12.2024